خبرهای جدید از سریالهای نوروزی/ نجلا۲ رقیبِ زیرخاکی میشود؟
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۶۱۱۸۷
سریالهای نوروزی شبکههای سیما در کوچه و خیابانهای تهران و حومه، به تصویربرداریشان ادامه میدهند و گمانهزنیها درباره سریالِ ویژه شبکه سه ادامه دارد. - اخبار فرهنگی -
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تلویزیون مانند هر سال سریالهایی برای تعطیلات نوروزی تدارک دیده و سریالسازان در کوچه و خیابانهای تهران و حومه، در تلاشند با بهترین و متفاوتترینِ اتفاقات وارد این میدانِ سخت بشوند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شبکه یک هرچند در برنامهسازی و برنامههای نوروزی نمیتواند رقیبِ سرسختی باشد اما در سریالسازی با «زیرخاکی3» پا به میدان گذاشته؛ سریالی که در جدیدترین خبرها، به 30 درصد پایانی تصویربرداری رسیده است. فصل سوم این سریال از ابتدای آذر ماه کلید خورده و در لوکیشنهای متعددی چون شهرک سینمایی غزالی، شهرک سینمایی دفاع مقدس، حمام و محلههایی در کرج، پرند و تهران مقابل دوربین رفته است.
این روزها عوامل در شهرک سینمایی دفاع مقدس تصویربرداری سریال را دنبال میکنند و رامین راستاد آخرین بازیگری است که تاکنون به پروژه پیوسته، او پیش از در سریال «نفس» با جلیل سامان همکاری کرده بود. تمام بازیگران اصلی هم مقابل دوربین رفتهاند تا این سریال برای پخش در نوروز 1401 آماده شود.
شبکه یک و حضورِ رقیبی سرسخت؛ کاراکتری به نام فریبرز باغبیشه!
فصل اول این مجموعه نخستین بار در رمضان سال 1399 روی آنتن رفت و پربینندهترین سریال رمضانی شد. فصل دوم «زیرخاکی» خردادماه امسال پخشِ خود را در شرایطی آغاز کرد که فریبرز واردِ فضای دفاعمقدس و در پایان قسمتها به اسارت رسید. مخاطبان از ابتدای فصل جدید ادامه ماجراهای فریبرز را از اسارت دنبال خواهند کرد. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، نادر فلاح، گیتی قاسمی، پیام احمدینیا، اکبر رحمتی، خسرو احمدی، اصغر نقیزاده، ایرج سنجری، مریم سرمدی، مهری آلآقا، ابراهیم طلعتینژاد، فاطمه نیشابوری، حسین عقدایی، عبدالحمیم تقلبی، افشین طایی، رایان سرلک با حضور هومن برقنورد و نسرین نصرتی به ایفای نقش میپردازند.
در شبکه یک سیما، هنرمندان فصل سوم زیرخاکی مشغول به کارند تا این مجموعه بعد از تجربه ماه رمضان، حالا به نوروز بیاید. زیرخاکی مجموعهای است که در هر بار پخش توانسته مخاطبین بسیاری را جذب خود کند و بدون شک از بهترین سریال های نوروزی 1401 خواهد شد. اثر جدید جلیل سامان، این روزها جلوی دوربین رفته و با نگاهی طنز به وقایع تاریخ معاصر میپردازد.
البته جلیل سامان به دلیل حساسیتهایی که روی کیفیت سریال زیرخاکی و قصه آن داشت، برای ساخت زیرخاکی 3 وعده قطعی نداده بود و تولید ادامه سریال را وابسته به نیاز درونیاش به تولید آن و کیفیت قصه فصل جدید دانسته بود. او در نهایت اوایل آذر، فصل سوم سریال زیرخاکی را جلوی دوربین برد تا این مجموعه کمدی ویژه نوروز 1401 آماده شود.
«خداداد» شبکه دو در جاده ساوه
علی غفاری کارگردان "بچه مهندس" این بار با "خداداد" به آنتن نوروزی تلویزیون برمیگردد. مجموعه تلویزیونی «خداداد» به کارگردانی علی غفاری و تهیهکنندگی سعید سعدی در تهران کلید خورد؛ مجموعهای 13 قسمتی که این روزها در جاده ساوه بعد از رباطکریم پیشرفت 70 درصدی در فیلمبرداری داشتهاند. مطابق برنامهریزیها، تصویربرداری سریال «خداداد» تا دهم فروردینماه سال آینده ادامه دارد.
علی غفاری کارگردانی که به علت ساخت فیلم سینمایی «تکتیرانداز» نتوانست سری جدید "بچه مهندس" را برای ماه رمضان 1400 بسازد و احمد کاوری کارگردان این فصل شد. علی صبوری کمدین خندوانه نیز در سومین تجربه بازیگری خود برای تلویزیون، در حال نقشآفرینی در سریال نوروزی خداداد است و از جمله بازیگران اصلی این مجموعه به شمار میآید.
این سریال فضای کمدی و خانوادگی دارد. شخصیت «منوچهر» فردی خانواده دوست است که شیطنتهای خودش را دارد. در خلاصه داستان این سریال آمده است: «میگن گرهای که با دست باز میشه رو نباید با دندون باز کرد، اما خداداد چاره دیگهای نداره و روی این موضوع خیلی حساب کرده!
در این مجموعه رضا ناجی، پیام دهکردی، علی صبوری، سوسن پرور، مهرناز بیات، آرش تاج، آرش نوذری، افشین نخعی، زهره حمیدی، شیرین بینا، سارا باقری، مهرزاد جعفری، جواد زیتونی، فریبا سادات مرتضوی، سیامک اشعریون و سیاوش طهمورث، امیرحسین غفاری، کوثر حیدری ایفای نقش میکنند.
جالب است که حمید شاهآبادی معاون سیما در پشتِ صحنه این سریال نوروزی گفته بود که طنزی درباره «مشکلات تأمین مخارج زندگی» است. همچنین پیام محتوایی ارزشمندی را در مقوله امانتداری، صداقت، حسّ نوعدوستی و رزق حلال دارد و مجموعاً یک سریال ایرانی با طبع گرم خانوادههای ایرانی است که به نظر میرسد اوقات خوش و دلنشینی را برای مخاطبان فراهم کند.
«خداداد» از شمار قابل توجهی از بازیگران خوب بهره برده و بیش از 50 لوکیشن هم برای این سریال درنظر گرفته شده و پیگیریها نشان میدهد به لحاظ فضای داخلی و بیرونی از تنوع مطلوبی برخوردار است که میتواند برای مخاطبان جذابیت داشته باشد.
این سریال از سوژهای برخوردار است که میتواند توقعات اجتماعی قشرهایی مختلف را برآورده کند و گرههای داستانی خوبی در این کار دیده شده و مطایبه و طنزهای شیرینی در آن وجود دارد و با توجه چالشهایی که در فیلمنامه وجود دارد میتواند همچون قلابی ذهن مخاطب را همراه کند.
«نجلا2» رقابت را داغ میکند
شبکه سه تا این لحظه سریال قطعی نوروزیاش را اعلام رسمی نکرده؛ اگرچه کنداکتور رنگارنگی از برنامه برای این ایام تدارک دیده است. اما این احتمال میرود که از میان سریال هایی که در دست ساخت است یا حتی تولیدشان به پایان رسیده است، یکی را برای نوروز درنظر بگیرند. «نجلا2» که این روزها در حال فیلمبرداری است و پیگیریها نشان میدهد پیشرفتِ قابل توجهی داشته، گرمای کاراکترها و موقعیتهای جنوبیاش، میتواند رنگارنگی از شکل و شمایل سریال را در کنداکتور عید نوروزِ تلویزیون ایجاد کند و سریالِ مناسبتری نسبت به دیگر گزینههایی که گمانهزنی میشود به شمار میرود.
همچنین به جهتِ عقبه خوب محتوایی و استقبال مخاطبان از فصل اول «نجلا» میتواند رقیبی برای «زیرخاکی3» باشد. از طرفی دیگر هم چند سالی است جایِ یک ملودرام خوب موقعیتمحور در تلویزیون خالی بوده است. این سریال در اولین پخشِ خود، اربعین سال 1399 روی آنتن رفت. خیرالله تقیانیپورِ آن را کارگردانی و تهیهکنندگیاش برعهده سعید سعدی است.
حسام منظور، محیا دهقانی، آزیتا حاجیان، ملیکا شریفینیا، هدایت هاشمی، سید مهرداد ضیایی، سوگل طهماسبی از بازیگران این سریال در فصل دو هستند. همچنین سارا رسولزاده بازیگر نقش نجلا در فصل نخست بود که در فصل دوم جای خود را به محیا دهقانی داد.
قصه سریال نجلا در سال 1358 میگذرد. نجلا در اوضاع آشفته و نا امنیها به عبد که عاشق او شده وعدهای میدهد که طی آن اگر عبد بتواند او را از مرز ایران و عراق رد کند و به زیارت اربعین برسد، در قبال عشقش به او پاسخ مثبت میدهد، اما همهه اینها در طول مسیر دستخوش اتفاقهایی میشود. اما قصه فصل دوم از مسیر بازگشت از کربلا به نجف روایت میشود و تمرکز آن بیشتر روی حصر آبادان است. نجلا سریال عاشقانهای را روایت میکند که همچنان در بستر تاریخی و حوادث، جذاب و گیرا، کاراکترهایش را پیش میبرد.
پیگیریها نشان میدهد فصل دوم «نجلا» گزینه جدّیتری برای پخش نوروزی شبکه سه سیما است.
«جناب عالی» سریال 13 قسمتی است که عادل تبریزی در ژانر کمدی اجتماعی تولید کرده و با نگاهی طنز به نقد سیستم اداری کشور و مانعتراشیهایی بر سر انجام کارها خواهد پرداخت. این سریال هم گفته میشود هنوز رویِ میز شبکه سه و حتی شبکه دیگری قرار دارد که باید دید کدام یک را شبکه سه و دستاندرکاران پخش در معاونت سیما میپذیرند در کنداکتور نوروزی قرار بگیرد؟
البته حرف و حدیثهایی هم در رابطه با «کتونی زرنگی» علی ملاقلیپور مطرح میشود که در صورت رفعِ مشکلاتش بتواند به آنتن برسد! هنوز گزینه رسمی سریالِ ویژه عید نوروز شبکه سه اعلام نشده و شاید هم با توجه به برخورداری از دو باکسِ سریال در شبکه، حتی دو سریال در ایام نوروز پخش شود. همهچیز بستگی به نظر سازمان صداوسیما خصوصاً معاونت سیما دارد که بخواهد یک ملودرامِ عاشقانه در میانِ سبد نوروزیاش قرار دهد و یا سریالهای دیگری به عنوان گزینه اصلی عیدانه شبکه سه انتخاب خواهند شد؟ در آن صورت، «نجلا2» کماکان گزینه پخشِ ماه رمضان بماند.
"دردسرهای شیرین" شبکه پنج با اولین عکس از افسانه بایگان
شبکه پنج «دردسرهای شیرین» را در حال ساخت دارد؛ سریالی که سهیل موفق کارگردانی کرده و این مجموعه وارد رقابتِ نوروزی میشود. این سریال با هنرنمایی پوریا پورسرخ و مریم مومن روایتگر قصه زوج جوانی است که در زندگی با چالشهایی جدّی روبرو میشوند. در کشاکش این چالشها حوادث و اتفاقاتی دیگر برای آنان رخ میدهد که گاه زمین میخورند و گاه بر میخیزند اما کسی نمیداند سرنوشت برای آنان چه رقم زده است.
این روزها هنرمندان این مجموعه در تهران تصویربرداری را ادامه میدهند و سیدعلیاکبر محمودی مهریزی هم در قامت تهیهکننده حضور دارد.
افسانه بایگان و پاشا جمالی دو بازیگریاند که از چندی پیش بازیشان در این پروژه آغاز شده است و تصاویر نقشآفرینی این دو بازیگر برای نخستین بار منتشر میشود. ظرف چند روز آتی نیز یکی - دو بازیگر شناخته شده دیگر نیز قرار است به این سریال اضافه شوند.
همچنین یوسف مرادیان و سمیرا حسینی دیگر نقشهای اصلی را بازی میکنند. رضا توکلی، رسول توکلی، شهین تسلیمی، مرتضی کاظمی، فهیمه سلیمانی، ژیلا دایی و سهیل قاصدی نیز سایر بازیگران این سریالاند.
«آقای قاضی»؛ سریالی که گزینه است
سریال «آقای قاضی» به تهیهکنندگی احمد شفیعی و سفارش سازمان صداوسیما که در استودیو فیلم و سریال بادبان تولید میشود، به زودی روانه آنتن تلویزیون خواهد شد. «آقای قاضی» درامی دادگاهی است که تمام اتفاقات آن در دادگاه رقم میخورد و همه قسمتهای آن از موضوعات واقعی اقتباس شدهاند.
فیلمنامههای این سریال که قرار است در 52 قسمت تولید شود، توسط 12 نویسنده جوان و زیرنظر سیدمحمد حسینی به رشته تحریر درآمدهاند و در هر قسمت، شاهد 2 اپیزود خواهیم بود. در سریال «آقای قاضی» بیش از 300 بازیگر نقشآفرینی میکنند که همه آنها برای اولین بار جلوی قاب تلویزیون میروند.
سجاد مهرگان کارگردان این سریال تلویزیونی در گفتوگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم تأکید کرد: این روزها در حال مذاکرهایم که سریال را به آنتن برسانیم؛ احتمالاً یکی از شبکههای یک، دو و سه «آقای قاضی» را پخش خواهند کرد. هنوز زمانِ دقیق پخش مشخص نشده اما در تلاشیم از 15 اسفندماه این اتفاق بیفتد.
وی در پاسخ به این سؤال که شما سریالِ نوروزی خواهید بود یا خیر، گفت: فضایِ سریالهای ما هر شبی نیست و نظر ما پخش دو یا سه روز در هفته است و بستگی به نظر سازمان صداوسیما دارد. بهزاد خلج نقش اصلی این سریال را بازی میکند و دو بازیگر محوری دیگری هم دارد.
این کارگردان درباره فضای سریالِ صحبت کرد که آیا تلهتئاتری ساخته شده یا اپیزودیک، گفت: فضایِ سریال تلهتئاتر نیست و تنها از لوکیشن ثابت استفاده شده و میزانسنگذاریهایی دارد که بیشتر شبیه به سیتکام است؛ در واقع چیزی بینِ تلهتئاتر و سیتکام! ما دنبالِ این بودهایم که از دلِ سرگرمی، به مخاطب آگاهی بدهیم. کار قصهگو محوری که در 42 قسمت 45 دقیقهای ساخته شده و اپیزودیک هم هست. 300 بازیگر در این سریال ایفای نقش کردهاند که در هر قسمت دو دادگاهی میبینید که موضوع متفاوتی دارند و در هر اپیزود 6 بازیگر نقشآفرینی کردهاند.
مهرگان همچنین به هدفِ ساخت «آقای قاضی» اشاره کرد و افزود: ساخت این سریال یک هدف اساسی داشت و آن این بود که از دلِ یکسری داستانهایی که مردم در زندگی واقعی به آن دچارند و جنبه حقوقی دارد، آگاهی پیدا کنند. یعنی در واقع داستانهای این سریال حالتِ سرگرمکنندهای برای مخاطب دارد که بازنمایی میکند. در دلِ آن آموزشهای حقوقی هم دارد؛ البته داستانمحوری و سرگرمکنندگی سریال باعث میشود تا مخاطب احساس نکند تنها قرار است این سریال یادگیریهای حقوقی داشته باشد.
مروری بر تجربه فصلبندی سریال در تلویزیون و نمایشخانگی، با نگاهی به فرمولهای جهانیسریال امنیتیجاسوسی جدید در راه تلویزیون/ "مارماهی" یا "تمام رخ"؟سریالهای نوروزیای که با "زیرخاکیِ 3" رقابت خواهند کرد/ سریال شبکه 3 هنوز مشخص نیستانتهای پیام/
منبع: تسنیم
کلیدواژه: شبکه پنج سیما شبکه سه شبکه دو شبکه یک عید نوروز رسانه ملی سریال شبکه پنج سیما شبکه سه شبکه دو شبکه یک عید نوروز رسانه ملی سریال سریال های نوروزی نقش آفرینی آقای قاضی شبکه سه فصل دوم فصل دو
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۶۱۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تجارت خاموش گلرنگ با «افعی تهران» در شبکههای فارسی زبان خارج از کشور +عکس
آیا حمایت یک هولدینگ اقتصادی بزرگ مثل گلرنگ از پلتفرم فیلمنت، موجب نادیدهانگاری خطاهای راهبردی آن خواهد شد؟
سرویس فر هنگ و هنر مشرق - فعالیتهای شبکههای ماهوارهای فعال در حوزههای خبری و سیاسی به تدریج کمرنگ میشود و با توسعه تولید آثار سرگرمی در داخل کشور، جدول پخش بسیاری از این شبکهها فارسی زبان اتکای بیشتری به تولیدات داخلی پیدا کرده است. با توسعه تدریجی پلتفرمهای داخلی، اغلب مخاطبان مجذوب تماشای آنلاین پلتفرمها شدهاند و کفه ترازوی سرگرمی به نفع سکوهای داخلی سنگینتر شده است.
گردانندگان سکوهای تولید کننده آثار سرگرمی برای محدود کردن پخش آثارشان در شبکههای فارسی زبان موفق شدند در یک گام بزرگ با ثبت کپی رایت، مانع پخش بسیاری از سریالهای شبکه نمایش خانگی از شبکههای ماهوارهای شوند.
بیشتر بخوانید:
کمکاری یا همکاری دفاتر سینمایی با شبکههای فارسی زبان بیگانه/ سریالهای شبکه نمایش خانگی چگونه بازار قمار و شرطبندی را داغ نگه داشتهاند؟ بستهشدن مسیر پخش غیرقانونی تولیدات ایرانی در شبکههای ماهوارهایاین اتفاقات قابل تامل در حالی رخ میدهد که پخش رایگان آثار این سکوها، تنور شبکههای ماهوارهای را همچنان گرم نگاه میدارد. با این گام مثبت، قدرت سرمایهگذاری بخش خصوصی تقویت میشود و این بهرهمندی از کپی رایت زمینه ارتقا اقتصادی بخش خصوصی را تقویت میکند.
به غیر از دو گزارش منتشر شده در مشرق، پایگاه تحلیلی- خبری عصر ایران، در گزارشی (اینجا) از این دستاورد استقبال کرده و اغلب پلتفرمها به غیر «فیلمنت» در حال پیوستن به این کنسرسیوم هستند.
«فیلمنت» گوی رقابت در تمرد را ربود؟
«فیلمنت» تنها پلتفرمی است که حاضر به پیوستن به این اجماع در شبکه نمایش خانگی نشده و البته این امتناع دلایل اقتصادی - تبلیغاتی قابل تحلیلی دارد که آنرا باید در روشهای تجاری این پلت فرم در نسبت با حامی مالیاش هولدینگ گلرنگ جستجو کرد.
مجموعههایی نظیر «گناه فرشته»، «زخمکاری ۲»، «جنگل آسفالت» و فیلم سینمایی «فسیل» با ثبت کپی رایت از نمایش چندباره توسط شبکههای ماهوارهای جریان اصلی مصون ماندهاند، اما سریال افعی تهران به عنوان نمونه مصداقی حاضر به ثبت کپی رایت نشده و بعداز مدتها این تنها سریالی است که علی رغم کیفیت بسیار ضعیف محتوا، به صورت گسترده توسط شبکههای ماهوارهای منتشر میشود.
پخش مستمر سریال افعی تهران در شبکه پرشیانادلایل و استدلالهایی وجود دارد که از کنار هم قرار دادن همه آنها میتوان به این نتیجه رسید که تمایل به پخش از شبکههای ماهوارهای و امتناع از ثبت کپی رایت سریال، شاید تصمیم مشترک پلتفرم فیلمنت و مدیران هولدینگ گلرنگ باشد.
حالا پرسش مهم این است که چرا پلتفرم «فیلمنت» به این کنسرسیوم که آورده فرهنگی و استراتژیک برای شبکه نمایش خانگی دارد، تن نمیدهد؟
پخش مستمر افعی تهران در شبکه افرا سریز - افعی تهران تنها سریال به روزی است که از این شبکه پخش می شودمحتوای تبلیغات مهمتر از محتوای سریال!؟
«فیلمنت» همانطور که در گزارشهای پیشین اشاره شد همچون مجموعه «تپسی» توسط هولدینگ عظیم گلرنگ اداره میشود. گلرنگ به ساختار «فیلمنت» به عنوان ابزاری تبلیغی مینگرد و به نظر میرسد تولید محصولات فرهنگی و سرگرمی از اهداف ثانویه هولدینگ گلرنگ است. به این ترتیب زمینههای تبلیغی تولیدات در بستر فیلمنت از اولویتهای آن به شمار میرود.
شعاع تبلیغی گلرنگ چگونه در شبکههای ماهوارهای افزایش یافت؟
پخش محصولات «فیلمنت» با حمایت گلرنگ این فرصت را برای این هولدینگ فراهم میکند که شعاع تبلیغی را خود را افزایش دهد. شنیدهها حاکی از آن است که یکی از مدیران این پلتفرم «ص. الف» در واکنش به پیوستن به این کنسرسیوم این موضوع را مطرح کرده که در مورد خاص «افعی تهران» که لبریز از بیلبوردها و نشانه گذاریهای تبلیغی روغن اویلا (یکی از محصولات برند گلرنگ) است، وعده بازدید ۱۰ میلیونی به هولدینگ بالادستی داده شده و به همین دلیل فیلمنت از پیوستن به کنسرسیوم کپی رایت سرباز زده است.
تبلیغ نامحسوس روغن مشهور اویلا محصول گلرنگ در شبکههای ماهواره ایافعی تهران با حمایت روغن اویلا ساخته شده است. با اینکه هر دو مجموعه فیلمنت و اویلا از محصولات گلرنگ زیرمجموعه یک هولدینگ واحد هستند اما واحد تولید اویلا به طور مجزا با فیلمنت قرارداد میببندد. داشبورد مخاطبان فیلمنت حدودا از ۳۰۰ الی ۵۰۰ هزار نفر عبور نمیکند و اگر تولیدات محصولمحور این پلتفرم قرار باشد بیشتر دیده شود، باید در دامنه رسانهای گستردهتری منتشر شود. به نظر میرسد غیر از سکوی روبیکا، فیلمنت حساب ویژهای روی پخش ماهوارهای کرده است.
فرآیند تبلیغی توسط افعی تهران چگونه محقق میشود؟
اما آنچه سبب میشود این موضوع قابل بررسیتر شود، آغاز فعالیت شبکه ماهواره ای تحت عنوان "افرا سریز" است که چند سریال بارها پخش شده را در باکس خود گنجانده و تنها برنامه به روز این شبکه سریال افعی تهران است.
این شبکه نه تنها در زمان طلایی خود سریال افعی تهران را پخش میکند، بلکه در ابتدا، اواسط و انتهای پخش سریالهایش، سایر محصولات پخش شده از فیلمنت را تبلیغ میکند.
به غیر از این شبکه، جمع وسیعی از شبکههای ماهوارهای اقدام به پخش بیوقفه محصولات پخش شده از فیلمنت میکنند اما همان محصولات را به صورت کامل نمایش نمیدهند. در واقع شبکههای ماهوارهای به بازوی تبلیغی این پلت فرم بدل شدهاند تا مخاطبان بیشتری به جمع خریداران اشتراک بپیوندند. از طرفی تبلیغات روغن اویلا که در سریال جاگذاری شده به سادگی از شبکههای ماهوارهای پخش شود.
تبلیغ نامحسوس روغن مشهور اویلا محصول گلرنگ در شبکههای ماهواره ایدر این میان نظارت ساترا نسبت به این پلتفرم با مماشات عجیبی توام است. سریال دفتر یادداشت با شوخیهای حاد جنسی از این پلتفرم پخش شد و نهاد ناظر ساترا هیچ واکنش منفی نسبت به آن پلتفرم نشان نداد. با این حساب مشخص نیست این رویه تساهل و تسامح ساترا تا چه زمانی با این پلتفرم ادامه پیدا خواهد کرد. آیا حمایت یک هولدینگ اقتصادی بزرگ از این پلتفرم، موجب نادیدهانگاری خطاهای راهبردی آن خواهد شد؟
مشرق این آمادگی را دارد که در ادامه این گزارش، پاسخ این پلتفرم و ساترا را نسبت به نحوه عملکردشان در ادامه این گزارش بازتاب دهد.